Julen.

Julen den har vatt nogorlunda bra och rolig.
De roligaste va nog ändå att köra alla julklappar, sen va de inte lika roligt, men nya saker kan va bra att ha.
På julafton var jag hos mormor o lennart med mamma o familj o moster med kusinerna, de va mysigt och tomten kom som vanligt efter kalle anka , och han va allt lite dragen tomten :) men rolig va han till en viss del tills det blev lite för mkt.
En snaps fick jag me :)
På juldagen va de lugnt och på annandagen blev de en shoppingdag :) hittade bland annat en klänning och ett par jeans :)
Sen idag va jag hos min farmor o farfar med pappa o familj + farbror o kusiner.
Där fick vi samma mat som vi får varje år, vi fick samma efterätt som vi får varje år och vi öppnade julklapparna på samma sätt som vi gör varje år.
Först fick vi en välkomstdrink (med alkohol :P) i ett blinkande glas.
När man hade vätska i så blinkade ett ljus i glaset och när vätskan va slut så slutade det att blinka, vi fick dem glasen sen :)
Efter de åt vi då potatis och kalkon sen fick vi nån efterätt som inte är god, den innehåller ris, grädde och apelsiner.
Sen öppnade vi paketen i tur o ordning, ett i taget.
Men vad skulle julen vara utan traditioner.

Det hände en hel del, tänkte på er två o va ledsen för att ni inte firar någon mer jul med oss, men ni får väl fira den med änglarna nu. <3

Kalla mig vad ni vill 
kalla mig dum, kalla mig rar, men de är nog så här de ska va. (tror jag)
Oj oj oj ett litet rim på köpet :)


Snart är det då nyår och jag hoppas på ett bra slut på året :)

Ha ett bra 2008
puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0