Funderar.

Jag har suttit o tänkt på en massa saker de senaste.
varför är de alltid folk som skriver överallt att dem mår dåligt hela tiden? är de för uppmärksamhet? för att se om de är nån som bryr sig om dem? ett rop på hjälp?
Är de dem personerna som har varit med om de mesta lr dem som bara tror att dem har varit med om de mesta?
Oftast är de dem som mår sämst som håller allt för sig själva.
visst jag säger inte att man inte ska berätta om man mår dåligt, men jag undrar bara om de är speciellt smart att lägga ut de på ställen där alla kan se de? varför inte bara berätta för sina närmaste?
jag kan inte tro att de finns folk som orkar med att jätte många personer frågar om o om igen vad som har hänt, de kan inte vara en lättnad precis.
Vad som än har hänt någon så finns de nästan alltid nån som har haft de värre, varför inte tänka så? de kan underlätta en hel del.
Jag har själv haft otur men jag pratar inte om de som om jag skryter lr tävlar om vem som har de värst, jag vet inte om de bara är så jag uppfattar de men ibland känns det som om de är det som en del gör, kanske för att få medkänsla lr nåt?. Men varför belasta ens egna problem på någon annan som redan har egna problem? de kanske beror på vad de gäller, men små saker kan man försöka fixa själv.

Om du tycker att du har de jobbigt, varför inte bara tänka sig in i hur dem i krigsländer eller svältländer har det.
Du kan jag inte tro att ditt problem är så stort längre.
Om man tänker så , så kanske man mår mkt bättre sen.


men nu ska väl jag sitta o tänka vidare o kanske försöka sova med, ha de bra.

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0